Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) kapsamında, artık lise düzeyinde de günlük plan hazırlama süreci öğretim programlarının ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Öğretmenlerimizin derslerini sistemli, hedef odaklı ve öğrenci merkezli şekilde planlamaları beklenmektedir.
Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan denetimlerde, MEB müfettişleri tarafından öğretmenlerden hazırladıkları günlük planlar talep edilmekte ve öğretim sürecine dair bu belgeler detaylı olarak incelenmektedir. Bu nedenle, planların hem pedagojik olarak doğru hem de mevzuata uygun şekilde hazırlanması büyük önem taşımaktadır.
Günlük Plan platformu, öğretmenlerimizin bu süreçte ihtiyaç duyduğu tüm içeriklere kolayca ulaşabilmeleri için hazırlanmıştır. TYMM’ye uygun, MEB onaylı öğretim programları ve ders kitaplarıyla birebir uyumlu günlük planlar ile öğretmenlerimize pratik, güvenilir ve erişilebilir bir çözüm sunmaktayız.
Süre: 30 gün
Fiyat: 100,00 ₺
Erişim: 30 gün boyunca içerik görüntüleme ve çıktı alma hakkı.
Süre Sonu: Abonelik süresi sonunda erişim durdurulur, tekrar abonelik gerekir.
İade: Satın alınan aboneliklerde iptal ve iade yapılmamaktadır.
Süre: 180 gün
Fiyat: 500,00 ₺
Erişim: 180 gün boyunca içerik görüntüleme ve çıktı alma hakkı.
Süre Sonu: Abonelik süresi sonunda erişim durdurulur, tekrar abonelik gerekir.
İade: Satın alınan aboneliklerde iptal ve iade yapılmamaktadır.
Süre: 365 gün
Fiyat: 1.000,00 ₺
Erişim: 365 gün boyunca içerik görüntüleme ve çıktı alma hakkı.
Süre Sonu: Abonelik süresi sonunda erişim durdurulur, tekrar abonelik gerekir.
İade: Satın alınan aboneliklerde iptal ve iade yapılmamaktadır.
Günlük Plan platformu temel düzeyde ücretsizdir. Ancak içeriklere erişim ve çıktı alabilmek için abonelik gereklidir.
Ders Bilgisi | |||||
Sınıfı | 9.Sınıf | Dersin Adı | Biyoloji | ||
Teması | BİY.9.1. - Yaşam | Dersin Haftalık Saati | 2 | ||
Temanın İçeriği | Bu temanın içeriğini bilim, bilimsel araştırma süreçleri, sınıflandırma ve biyoçeşitlilik oluşturmaktadır. Tema kapsamında öğrencilerin biyolojideki gelişmelerin insan hayatına katkılarını sorgulamaları, bilimin doğasını ve bilimsel araştırmaların bilim etiğine uygunluğunu yorumlamaları, biyoçeşitliliği oluşturan unsurlara, canlıların ortak özelliklerine ilişkin bilimsel çıkarım yapmaları ve çevrelerindeki canlıları sınıflandırma ölçütlerine göre sınıflandırmaları amaçlanmaktadır. | ||||
Ünitesinin Adı | Yaşam | ||||
Alan Becerileri |
TAB1.3.SB2. - Tepki ortaya koymak
KB2.4.SB1. - Nesne, olgu ve olaylara ilişkin parçaları belirlemek
TAB2.2.SB3. - Çıkarım yapmak
|
||||
Kavramsal Beceriler |
KB2.6. - Bilgi Toplama Becerisi
KB2.8. - Sorgulama Becerisi
KB2.10. - Çıkarım Yapma Becerisi
|
||||
Eğilimler |
E1.1. Merak : Yeni ve ilginç bir bilgi veya nesneyle karşılaşıldığında duyulan gözlemleme, araştırma, keşfetme ve anlama arzusuna ilişkin zihinsel örüntüleri ifade eder.
E3.4. Gerçeği Arama : Gerçeği bulmak için nesnel ve dürüstçe bir yaklaşıma sahip olunmasına, sorgulama ve doğruya ulaşmak için kararlılıkla hareket edilmesine ilişkin zihinsel örüntüleri ifade eder.
E3.8. Soru Sorma : Kendisine, çevresine ve evrene ilişkin bilme ve anlama ihtiyacına yönelik öğrenme ve keşfetme arzusu ile özgürce sorgulamalar yapabilmesine ilişkin zihinsel örüntüleri ifade eder.
|
||||
Programlar Arası Bileşenler | |||||
Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri |
SDB1.1.SB1.G2. - Öğreneceği konu/kavram veya bilgilerle ilgili eski öğrendiklerini kontrol eder.
SDB1.1.SB1.G4. - Öğreneceği konu/kavram veya bilgileri sahip olduğu önceki bilgilerle ilişkilendirir.
|
||||
Değerler |
D3 - Çalışkanlık : Disiplinli, planlı ve istikrarlı olmayı; bilimselliğe önem vermeyi, iç motivasyon ve öz denetim sahibi olmayı, hayat boyu öğrenmeyi, görev ve sorumluluk üstlenmeyi kapsar
D4 - Dostluk : Sosyal ilişkilerde duyarlılık göstermeyi dayanışma içinde olmayı; etkili iletişimle sevgi, saygı ve güvene dayalı ilişkiler kurmayı; nitelikli vakit geçirmeyi ve evrensel bağ kurmayı kapsar.
D5 - Duyarlılık : Kendisine, içinde yaşadığı topluma, kültürel zenginliklere, tüm varlıklara değer vermeyi; sürdürülebilirliği önemsemeyi ve afetlere karşı hazırlıklı olmayı kapsar.
D12 - Sabır : Olumlu bakış açısına sahip olmayı, zor ve kötü durumlara karşı dayanmayı, istikrarlı davranmayı, süreci yönetmeyi, sorumlulukları yerine getirmeyi; duygu, düşünce ve eylemleri kontrol etmeyi kapsar.
D14 - Saygı : Nazik olmayı, ilkeli davranmayı, empati ve etkili iletişim kurmayı, sağlıklı yaşamayı; kendisine, çevresine, millî ve manevi değerlere önem vermeyi kapsar.
D16 - Sorumluluk : Kendisine ve çevresine karşı görevlerini tam ve zamanında yerine getirmeyi; duygu, düşünce ve eylemlerinin sonucunu kabul etmeyi kapsar.
|
||||
Okuryazarlık Becerileri |
OB1.1.SB1. - Bilgi ihtiyacını fark etmek
OB1.1.SB2. - Bilgi türlerini fark etmek (sanatsal, gündelik vb.)
OB1.2.SB2. - Belirlediği aracı kullanarak olay, konu ve durum ile ilgili bilgileri bulmak
OB1.2.SB3. - Bir olay, konu ve durum ile ilgili ulaşılan bilgileri doğrulamak
OB1.3.SB1. - Bilgiyi çözümlemek
|
||||
Disiplinler Arası İlişki |
Coğrafya
Fizik
Kimya
|
||||
Beceriler Arası İlişki |
KB2.9.SB1. - Olay/konu/durum hakkında bilgi toplamak
KB2.9.SB2. - Ortak özellikleri belirlemek
KB2.9.SB3. - Ortak olmayan özellikleri belirlemek
KB2.9.SB4. - Örüntüler üzerinden önermede bulunmak
KB3.3.SB1. - Olay/konu/problem veya durumu sorgulamak
KB3.3.SB2. - Sorgulanan olay/konu/problem veya durum ile ilgili akıl yürütmek
KB3.3.SB3. - Akıl yürütmeyle ulaştığı çıkarımları yansıtmak
|
||||
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri |
BİY.9.1.1. Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarını sorgulayabilme
a) Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarını belirtir
b) Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarıyla ilgili sorular sorar.
c) Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarıyla ilgili bilgi toplar.
ç) Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarıyla ilgili topladığı bilgilerindoğruluğunu değerlendirir
d) Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarıyla ilgili topladığı bilgiler üzerinden çıkarım yapar.
BİY.9.1.2. Bilimsel araştırma süreçlerinde bilimin doğasını yorumlayabilme
a) Bilimsel araştırma süreçlerinde bilimin doğasının özelliklerini inceler.
b) Bilimsel araştırma süreçlerinde bilimin doğasıyla ilgili elde ettiği bilgileri bağlamdan kopmadan dönüştürür.
c) Bilimsel araştırma süreçlerinde bilimin doğasıyla ilgili elde ettiği bilgileri anlamı değiştirmeyecek şekilde kendi cümleleriyle yeniden ifade eder
|
||||
İçerik Çerçevesi |
Biyolojinin Önemi, Biyoloji Biliminin Gelişimindeki Dönüm Noktaları
|
||||
Öğrenme Kanıtları |
Öğrenme çıktıları; öğrenme günlüğü, zihin haritası, araştırma raporu, performans görevi, kontrol noktası, yapılandırılmış grid, açık uçlu soruların yer aldığı çalışma yaprağı, bilgi görseli kullanılarak dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilebilir. Öğrencilerin bilimin doğasını incelerken elde edeceği bilgileri kendi ifadeleriyle aktarması için zihin haritası kullanılabilir. Öğrencilerin oluşturacağı zihin haritaları, puanlama anahtarı ile puanlanabilir. Farklı canlıların yapısal özellikleri ile ilgili önerme sunmayı, örüntü oluşturmayı, karşılaştırma ve değerlendirme yapmayı sağlayacak açık uçlu sorular kullanılabilir. Sorulara verilecek cevaplar, puanlama anahtarı ile değerlendirilebilir. Öğrencilere çevrelerinden seçtikleri canlıların özelliklerini gözlem formu kullanarak belirli süre gözlemlemeye, gözlem verisinden hareketle biyoçeşitliliğin niteliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunacağı araştırma raporu hazırlamaya yönelik performans görevi verilebilir. Araştırma raporu, analitik dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilebilir.
|
||||
Öğrenme - Öğretme Yaşantıları | |||||
Temel Kabuller |
1) Öğrencilerin hücre biyolojisi (5. sınıf), kalıtım ve DNA (8. sınıf), biyoçeşitlilik (6. sınıf), bilimin doğası (3 ve 4. sınıf) ve canlıların ortak özellikleri (3 ve 4. sınıf) konularını fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edilmektedir.
2) Öğrencilerin canlıların çeşitliliğini, ekosistemlerle ilgili temel kavramları, biyoçeşitliliğin doğal yaşam için önemini, Türkiye’de ve dünyada nesli tükenen veya tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan canlıları günlük yaşamları ve fen bilimleri dersi (5, 6 ve 8. sınıf) kapsamında öğrendikleri kabul edilmektedir.
|
||||
Ön Değerlendirme Süreci |
Öğrencilere yakın geçmişte biyoloji disiplinine ilişkin hangi gelişmelere tanık oldukları, bu konuda neler okudukları veya neleri gözlemledikleri sorulabilir. Biyoloji disiplinindeki gelişmeleri konu alan belgeseller ve videolar izletilebilir (BİY.9.1.1). Öğrencilerden aynı konu üzerinde farklı deneyler yapan bilim insanlarının (Francesco Redi, Louis Pasteur gibi) kullandığı araştırma yöntemlerindeki farklılıkları listelemeleri istenebilir (BİY.9.1.2).
|
||||
Köprü Kurma |
Biyoloji disiplininde dönüm noktası olarak kabul edilen bilimsel araştırma ve buluşlarla ilgili örnekler verilerek biyoloji disiplininin bu araştırma ve buluşlar aracılığıyla sağlık, çevre, enerji ve gıda alanında yaşanan toplumsal sorunlar için ürettiği çözümler örneklendirilebilir.
|
||||
Öğretme Uygulamaları |
a) Biyoloji disiplininde dönüm noktası olarak kabul edilen bilimsel araştırma ve buluşlar- la ilgili örnekler [aşı, antibiyotik, DNA’nın yapısı, Crispr-Cas, kalıtım, klonlama, polimeraz zincir reaksiyonu (PZR), rekombinant DNA teknolojisi, insan genom projesi vb.] paylaşılır. Bu süreçte biyoloji disiplininin gelişiminde önemli katkıları bulunan Türk-İslam bilim insanlarından Akşemseddin’in ve diğer bilim insanlarının çalışmaları örneklendirilir. Öğrencilerden bu araştırma ve buluşların insan yaşamına katkılarını farklı bakış açılarıyla değerlendirerek düşüncelerini açıklamaları istenir. Öğrencilerin toplumsal sorunların çözümüne yönelik duyarlı davranması ve sorumluluk alması sağlanır.
|
||||
Farklılaştırma | |||||
Zenginleştirme |
Öğrencilerden uygun web araçlarını kullanarak Nobel Ödülü almış bilim insanlarının (Robert Geoffrey Edwards, Katalin Kariko, Drew Weissman, Baruch Samuel Blumberg vb.) keşiflerini bilimin doğasının özellikleri ve bilimsel araştırma süreçleri bağlamında ele alan videolar ve animasyonlar hazırlamaları istenebilir. Bilim etiğine uymayan örnek durumlar (1962 Nobel Fizyoloji ve Tıp Ödülü’nü alanlar arasında Rosalind Franklin’e yer verilmemesi, HeLa hücrelerinin alınması ve çoğaltılması vb.) verilerek öğrencilerden bu durumlarda bilim etiğinin nasıl ihlal edildiğini çözümlemeleri istenebilir. Öğrencilere virüslerin canlı yaşamına olumlu katkılarını bilimsel kanıtlarla ortaya koyacakları proje yaptırılabilir. Öğrencilerden web araçları kullanarak Türkiye’deki canlıların ekolojik ve ekonomik önemi hakkında animasyon veya kısa filmler hazırlamaları istenebilir
|
||||
Destekleme |
Öğrencilere biyolojideki önemli keşiflerle ilgili belgeseller veya kısa filmler gösterilebilir. Bilimin doğasının özelliklerinin anlaşılmasını kolaylaştırmak için eşleştirme kartları kullanılabilir. Bilimsel araştırmaları konu edinen filmlerden kesitler alınarak öğrencilerden bu örneklerde bilim etiğine uygun olmayan durumları belirtmeleri istenebilir. Öğrencilere COVID-19, kuş gribi gibi salgınları konu alan belgesel veya videolar izletilerek virüs hastalıklarının nasıl yayıldığının anlaşılması sağlanabilir. Renkli bilgi kartları, örnek maket veya modeller, farklı bitki örnekleri kullanılarak öğrencilerden canlıları sınıflandırmaları istenebilir. Öğrencilere canlıların yapısal özelliklerinin değişmesinin ekosisteme etkisini örnekleyen olaylarla ilgili görsel veya video gösterilebilir. Yakın çevredeki ağaçlar incelenebilir, Türkiye’deki ağaç türleri ile ilgili görsel veya dijital materyaller kullanılarak biyolojik çeşitliliği belirleyen unsurların anlaşılması sağlanabilir.
|
||||
|
Değerli Öğretmenlerimiz,
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde geliştirilen öğretim programları, öğrenci merkezli bir yaklaşım benimseyerek her bireyin öğrenme sürecine aktif katılımını hedeflemektedir. Bu hedefin sahadaki en etkili uygulayıcıları sizlersiniz.
Günlük planlar, bu hedefin gerçeğe dönüşmesinde temel yapı taşlarındandır. Öğrencinin hazırbulunuşluğunu gözeterek, kazanımlara ulaşmasını sağlayan etkinliklerin zamana yayılarak yapılandırılmasını mümkün kılar. Aynı zamanda öğretim sürecinde bütünlük sağlar, farklılaştırılmış uygulamalara zemin oluşturur ve değerlendirme süreçlerinin sağlıklı işlemesini destekler.
Bir günlük plan; öğrenme çıktıları, etkinlik tasarımları, kullanılacak araç-gereçler, ölçme-değerlendirme uygulamaları ve öğrenci ihtiyaçlarına yönelik farklılaştırmalar gibi temel unsurları içermelidir. Planın merkezinde öğrencinin aktif katılımı ve öğrenmeyi anlamlı hâle getiren deneyimler yer alır.
9.Sınıf, 10.Sınıf, 11.Sınıf, 12.Sınıf
9.Sınıf, 10.Sınıf, 11.Sınıf, 12.Sınıf
9.Sınıf, 10.Sınıf, 11.Sınıf, 12.Sınıf
10.Sınıf, 11.Sınıf
9.Sınıf, 10.Sınıf, 11.Sınıf, 12.Sınıf
9.Sınıf, 10.Sınıf, 11.Sınıf, 12.Sınıf
Hazırlık Sınıfı, 9.Sınıf, 10.Sınıf, 11.Sınıf, 12.Sınıf
12.Sınıf
9.Sınıf, 10.Sınıf, 11.Sınıf
Hazırlık Sınıfı, 9.Sınıf, 10.Sınıf, 11.Sınıf, 12.Sınıf
Saygıdeğer Meslektaşlarımız,
Etkin bir öğretim süreci için sadece içerik değil, uygulama desteği de hayati önemdedir. Bu kapsamda, öğretmenlerimizin planlama becerilerini güçlendirmek üzere rehberlik ve destek hizmetleri ön plana çıkarılmıştır.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında MEB tarafından geliştirilen dijital platformlar üzerinden öğretmenlerimize örnek günlük planlar, ders işleme videoları, ölçme araçları ve farklılaştırma önerileri sunulmaktadır. Ayrıca, öğretmen gelişim toplulukları, mesleki gelişim programları ve yüz yüze/dijital rehberlik oturumlarıyla sürekli destek sağlanmaktadır.
Bu desteklerin temel amacı; öğretmenlerimizin özgün, esnek ve etkili planlar oluşturmasına yardımcı olmak ve sahada karşılaşılan zorluklara birlikte çözüm üretmektir.
Soru: Günlük planlar zorunlu mu?
Cevap: Evet. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında lise düzeyinde zorunludur. Öğretim programlarının hedeflerine ulaşabilmesi için her ders için günlük plan hazırlanması önerilir. Bu planlar öğretim sürecine rehberlik eder ve öğretmenin işini kolaylaştırır.
Soru: Her gün yeni bir plan mı yapılmalı?
Cevap: Hayır. Bir plan birkaç ders saatine yayılarak uygulanabilir. Ancak her ders öncesi öğrencilerin ihtiyaçları ve sınıf dinamikleri göz önünde bulundurularak gerekli güncellemeler yapılmalıdır. Sitemizde hizmetinize sunulan günlük planlar derslerin yıllık planlarında belirtilen haftalar baz alınarak hazırlanmakta ve kullanımıza sunulmaktadır.
Soru: Planlar bireysel mi yoksa ekip olarak mı hazırlanmalı?
Cevap: Planlar bireysel hazırlanabilir, ancak iş birliği içinde geliştirilen planlar öğretmenler arası deneyim paylaşımını artırır. Okul zümre çalışmaları bu noktada teşvik edilmektedir.
Soru: Dijital sistemde plan paylaşımı yapılacak mı?
Cevap: Evet. gunlukplan.org.tr gibi platformlarda öğretmenler arası iyi örneklerin paylaşımı desteklenecektir. Bu sayede mesleki gelişim kültürü dijital ortama taşınmış olacaktır.
Soru: Farklılaştırma uygulamaları günlük planda nasıl yer bulur?
Cevap: Planlama sürecinde öğrencilerin farklı hazırbulunuşluk düzeyleri, ilgi ve ihtiyaçları dikkate alınarak esnek etkinlikler tasarlanabilir. Planlar bu açıdan öğretmenin yaratıcılığına ve pedagojik becerilerine alan tanır.
Soru: Siteye üyelik ücretli mi?
Cevap: Hayır. Siteye kayıt olmak tamamen ücretsizdir. Ancak günlük plan içeriklerine erişmek için aktif bir abonelik gerekmektedir.
Soru: Abonelik fiyatları nelerdir?
Cevap: Aşağıda yer alan abonelik planları tablosundan süre ve fiyat bilgilerini inceleyebilirsiniz:
Bu metin; "Gizlilik Politikası", "Kullanım Şartları", "Çerez Politikası", "Veri Koruma (KVKK) Aydınlatma Metni", "Sorumluluk Reddi", "İletişim Politikası", "Abonelik ve Ödeme Koşulları" ve "Veri Silme Politikası" başlıklarında kullanıcıları aydınlatmak amacıyla hazırlanmıştır.
Günlük Plan olarak ziyaretçilerimizin gizliliğini önemsiyoruz. Bu sayfa, sitemizi kullandığınızda hangi verileri topladığımızı, bu verileri nasıl kullandığımızı ve koruduğumuzu açıklar.
Bu veriler yalnızca sizinle iletişime geçmek ve platformu geliştirmek amacıyla kullanılır.
Aşağıda belirtilenler dışında, ikinci, üçüncü veya başka hiçbir gerçek ya da tüzel kişi ile bilgileriniz paylaşılmaz:
Site deneyimini kişiselleştirmek, performansı artırmak ve analiz hizmetlerinden faydalanmak amacıyla çerezler kullanılmaktadır. Bu çerezler sayesinde kullanıcı deneyimi geliştirilmektedir. Kullanıcılar, tarayıcı ayarları üzerinden çerez kullanımını reddedebilir veya uyarı almayı tercih edebilir.
Google tarafından kullanılan bu hizmetler hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki sayfaları ziyaret edebilirsiniz:
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında, kişisel verileriniz veri sorumlusu sıfatıyla Günlük Plan tarafından aşağıda belirtilen usul ve esaslara uygun olarak işlenmektedir.
KVKK kapsamında haklarınızı kullanmak veya detaylı bilgi almak için İletişim sayfamızdan bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Sunulan bilgiler eğitim ve rehberlik amacı taşır. Verilerin doğruluğu ve güncelliği sağlanmaya çalışılsa da, içeriklerden doğabilecek sonuçlardan dolayı Günlük Plan sorumlu tutulamaz.
Günlük Plan kullanıcıları ile sadece gerekli ve talebe dayalı durumlarda iletişim kurar. Kullanıcının ilettiği veriler üçüncü kişilerle paylaşılmaz. Talep, öneri ve şikâyetler için iletişim sayfası kullanılabilir.
Günlük Plan platformu temel düzeyde herkese açık ve ücretsizdir. Ancak Günlük Plan içeriklerini görüntüleyebilmek ve çıktı alabilmek için abonelik gereklidir. Kullanıcılara sunulan abonelik sistemiyle ilgili koşullar aşağıda belirtilmiştir:
Kullanıcılar, kişisel verilerinin silinmesini talep edebilir. Bu talepler KVKK çerçevesinde değerlendirilir ve en kısa sürede işleme alınır.
Bu metinle ilgili sorularınız için İletişim sayfamızdan bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Satın alınan tüm dijital içeriklere ödeme sonrası anında erişim sağlanır. İçeriğin indirildikten sonra iadesi yapılamaz. Hatalı erişim durumunda teknik destek sağlanır.
Dijital içerik satın alımlarında cayma hakkı içerik görüntülendikten sonra kullanılamaz. Tüm satın alma işlemleri kullanıcı onayıyla gerçekleştirilir.
Rolpa Bilişim Pazarlama Yönetim Sistemleri tarafından geliştirilen bu platform, MEB öğretim programlarına uygun olarak yapılandırılmıştır. Öğretmenlerin dijital çağın gerekliliklerine uygun biçimde içeriklere erişimini, planlarını oluşturmasını ve çıktılar almasını kolaylaştırmak hedeflenmiştir.
Ekibimiz, öğretim programları, ölçme değerlendirme, yazılım geliştirme ve kullanıcı deneyimi alanlarında uzman kişilerden oluşmaktadır. Öğretmenlerimizin iş yükünü hafifletmek ve mesleki gelişimlerini desteklemek için sürekli olarak güncellenen içerikler sunmaktayız.
Eğitimde kaliteyi artırmak ve öğretmenlerimize gerçek bir dijital asistan sunmak için çalışıyoruz.
🔒 Ödemeniz İyzico güvenliğiyle güvenli ortamda gerçekleşecektir.